۱۴۰۲ اسفند ۲۱, دوشنبه

دو کتابی که یافت نمی شود!

 من بصورت کار تحقیقی، کتابهای خاطرات را از هر طرفی باشد، می خوانم. از کتاب منتظری تا رفسنجانی و عَلَم و شاه گرفته تا خاطرات اعضای مجاهدین و گروه های دیگر و جداشدگان گروه ها. چندی است که بدنبال دو کتاب خاطرات میگردم. اما هر دو کتاب گویا برای قشر خاصی نوشته شده و برای عموم یافت نمیشود.
یکی از این کتابها متعلق به یک هوادار مجاهدین بنام اعظم قوامی یا نرگس شایسته بنام " در چنگال گرگها " در دو جلد می باشد که رسما چندی پیش در یک مصاحبه با این خانم اعلام شد. اعظم قوامی که معرف حضورتان هست و در مورد دروغهای نجومی او قبلا اندکی نوشته ام.
مسئله این است که چرا این کتاب برخلاف تمام کتابهای خاطرات مجاهدین که در سایت هایشان قابل مشاهده است، در هیچ سایتی وجود ندارد! مگر در این دو جلد کتاب چه نوشته شده که نمی خواهند زندانیان سیاسی مثل من که با اعظم خانم هم بند بوده اند از آنها با خبر شوند. بجز اینکه می ترسند دروغهای ساختگی شان افشا شود. آیا اینگونه کتابها فقط مصرف خارجی و تبلیغاتی دارد؟ جالب این جا است که این خانم یک کلمه از دو جلد کتابی که مجاهدین به نام او منتشر کرده اند در صفحه اش ننوشته. معمولا کسی که کتاب می نویسد بلافاصله آنرا معرفی میکند.
دومین کتاب بنام از "تهران تا تیرانا" متعلق به مسعود خدابنده محافظ شخصی مسعود رجوی می باشد که در ایران بچاپ رسیده ولی از همان ابتدای انتشار، هر چه گشتم آنرا نیافتم. مسعود خدابنده مدتی بعد از جدایی از مجاهدین با رژیم جمهوری اسلامی ارتباط پیدا کرد و سایتی بنام ایران اینترلینک را تاسیس کرد که تمام محتویات آن علیه مجاهدین بود. او با پشتیبانی دژخیمان رفت و آمد خود را به ایران آغاز کرد. از آنطرف طبق گفته خودش مشاور وزارت انگلیس و مالکی در عراق در رابطه با مجاهدین شد. برادر او هم ابراهیم خدابنده از اعضای مجاهدین که بعد از دستگیری به خدمت وزارت اطلاعات در آمد. این کتاب به قلم مسعود خدابنده نیست و فردی بنام محمد جعفر بگلو با گفتگو با خدابنده آنرا نوشته. مدتها است سایتی او بنام ایران اینترلینک نیز از دور خارج شده و از خودش نیز خبری نیست.
سئوال این است چرا این کتابها بعد از انتشار پیدا نمیشوند. بحث نایاب شدن کتاب مطرح نیست. چون من از ابتدای اعلام آنها بدنبالشان بوده ام و کتابفروشی ها هم می گویند که هیچ نسخه ای از این دو کتاب وجود ندارد. با جستجو در اینترنت حداقل می شود تبلیغ کتاب خدا بنده را پیدا کرد اما در مورد کتاب اعظم قوامی هیچ خبری نیست!
آیا دروغهای هر دو کتاب بحدی است که نمیخواهند همه در جریان آن قرار بگیرند! آیا کسی این دو کتاب را دیده است و در مورد آن اطلاعی دارد؟
از دوستان میخواهم اگر آنها به هر کدام از این دو کتاب دسترسی پیدا کردند، لطفا به من اطلاع دهند. با تشکر
عاطفه اقبال – 11 مارس 2024




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر