۱۳۹۸ شهریور ۱۶, شنبه

پیشرفتم در شنا


امروز دوباره به آب زدم. آب برای من زندگی است. زنده ام می کند. اصلا در خانه ای که حمامش وان نداشته باشد، نمی توانم زندگی کنم. روزها اگر کله ام داغ کند به استخر می زنم. گاه نیمه شبها که احساس کلافه بودن می کنم میروم وان حمام را پر میکنم و ساعتها در آن دراز میکشم. مادر همیشه میگفت، تو مثل ماهی می مانی، بدون آب نمیتوانی زندگی کنی. راست میگفت. رابطه ای خاص با آب دارم. آب آرامم میکند. تا چندی پیش شنا کردنم خیلی روان نبود. اما الان دیگر راحت شنا می کنم. ضمنا شنای قورباغه را کنار گذاشته و حرکت پروانه را یاد گرفتم . بسیار سریعتر و لذت بخش تر است و با حال و هوای پروانه ای من هم بیشتر سازگاری دارد.😉 در حال یاد گرفتن کرای هم هستم. با یک پلانش کوچک در دستم تلاش میکنم حرکت دستهایم را تنظیم کنم. امروز برای اولین بار با پلانش موفق به شنای کرای شدم، اما هنوز باید مسلط شوم. به پشت راحت شنا می کنم و در این حالت احساس آرامش دارم. امروز با نگاه کردن به یک شناگر یاد گرفتم که وقتی به پشت شنا میکنم با دو پا همزمان مثل ماهی ها پدال بزنم و به عقب بروم. جالب بود. امروز یک کار دیگر را هم برای اولین بار انجام دادم. شیرجه زدن در استخر. قبلا بصورت سرپا در آب می پریدم و شنا میکردم. اما شیرجه رفتن حال دیگری دارد. اپنه ام هم خوب است. هر بار استخر می روم تمرین می کنم. اپنه را در غواصی یاد گرفتم. اما یک کار را یاد گرفته ام که فکر کنم به درد اکثر شناگران فیسبوک بخورد. تا چندی پیش بخار روی عنیکم در آب خیلی مسئله ساز بود. هیچ کس هم راه حل مکفی برایش نداشت. انواع راه حل ها را رفتم ولی جواب نداد که نداد. در هر دور شنا، باید عینک را بخارگیری میکردم. الان یک راه حل جدی پیدا کرده ام و بصورت رایگان در اختیارتان میگذارم. راه حل تجربه شده و قطعی این است، قبل از وارد استخر شدن چند قطره مایع شامپو یا ظرفشویی روی شیشه عینک بریزید و با دست بمالید. بعد آنرا در آب استخر بشورید. تا آخر شنا از شر بخار آب خلاص می شوید. فقط یادتان نرود شستشو با آب استخر جواب دارد. من امروز خواستم زرنگی کنم و زیر دوش قبل از استخر این کار را کردم ولی جواب نداد. ناچار شدم بیرون بیایم و دوباره آنرا تکرار کنم. از قرارباید با دمای آب کلر دار استخر باشد.🤓
عاطفه اقبال - 7 سپتامبر 2019


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر