۱۳۹۹ خرداد ۲۶, دوشنبه

آرایش و من

هرگز تمایل به آرایش نداشته ام. به جواهرات و زیورآلات نیز دل نبسته ام. از کودکی اینگونه بودم. مادر را نیز همیشه اینگونه دیده بودم. بدون آرایش و ساده. فقط موهایش را رنگ میزد. رنگ شرابی بسیار خوشرنگ که هنوز رنگ آن مرا به رویا می برد. شاید فقط چند بار او را با موها و صورت آرایش کرده دیدم. می نشستم و غرق زیبایی اش می شدم. آن چند بار هم در عروسی خواهر و برادر بزرگترم بود. مادر حتی کرم نرم کننده به صورتش نمی زد و تا به آخر هم صورت صاف بدون چروکی داشت. من نیز شاید این سادگی را از مادر به ارث برده باشم. گاه وقتی به مراسم ازدواج یا شب نشینی دعوت شوم به مثابه یک بالماسکه خودم را به بازی می سپارم اما در زندگیم بسیار کم به آن تن داده ام. بخصوص در زندگی روزانه سادگی را دوست دارم. این عکس بدون اینکه خودم متوجه باشم، سه سال پیش در مراسم عروسی توسط یکی از بچه های فامیل گرفته شده. من وقتی به خودم برسم ماکزیمم این میشود. 
عاطفه اقبال - 15 ژوئن 2020

- بعد از تحریر: همانطور که در پاسخ یک کامنت نوشتم. من چهره ای واقعا عادی دارم. اینها عکس های انتخابی از میان  آلبوم می باشد.

کامنت ها:

Victoria Archad
زیبا هستید عاطفه جان. اگر خودت راضی هستی همان ماگزیمم زیبایی است. چون آرایش کردن برای راضی بودن از ظاهر است

Atefeh Eghbal
ویکتوریا جان، من بدون آرایش احساس سبکی دارم. دقیقا حرفتان درست است. مهم این است که خود هر فرد راضی باشد.

Hooshang Lou
 سبک نوشتن شما بسیار روان و ساده و شیرین است به همین سبک ادامه بدهید

Atefeh Eghbal
ممنون از شما هوشنگ عزیز. حتما اینکار را خواهم کرد.

Hooshang Lou
تشکر میکنم در ادبیات مدرن هر چه زبان نوشتن با مکالمه روزمره توده مردم نزدیک تر باشد مردم بیشتر استقبال میکنند و فهمش هم راحت تر است

Tahmineh Yazdian
عاطفه جان به نظر من زیبایی شما غیر قابل توصیفه، چه بی آرایش، چه با آرایش

Atefeh Eghbal
ممنونم تهمینه جان. البته اینها عکس های انتخابی از میان عکس هایم می باشد. وگرنه من چهره ای واقعا عادی دارم.

Ivan Perry
زیبایی طبیعی ازهرچه بهتر است

Atefeh Eghbal
فکر میکنم هر کس در انتخابش باید احساس راحتی کند.

Mohamad Reza Davodi
بسیار کار خوبی می کنی مواد آرایش فقط از طرف تراست های سرمایه داری برای سود حداکثری ساخته و ترویج می شود

Daniel Behrouz
زن به زیبای و عشق مفهوم می شود ، دیدن چهره ای خسته و غمگین یک زن ، رنج اور است

Rosa Rassi
رنگ رخسار نشان مي دهد از رنج درون .اگر زني چهره اي خسته و رنجور دارد مطمئنا مشكلات زندگي زيادي دارد كه با هزار ارايش هم از بين نمي رود

Daniel Behrouz
ارزش عشق و زیبای در وجود زنان ، امید رهای است ، برای خار کردن دشمن ، همیشه باید عاشق و زیبا و شاد و خندان بود . زردی پوست من و شما ، نقطه ای قوت دشمنان مردم است ، هیچگاه نباید او را شاد ببینیم .

Atefeh Eghbal
دانیل گرامی مگر شما مردان که آرایش نمی کنید پوست زرد و قیافه کسل و غمگین دارید؟ این چه ربطی به شادی و زیبایی دارد دوست من؟ برای خار کردن دشمنان نیاز به منطق و استدلال و مبارزه هست و نه زیبا بودن زنان. زیبا بودن هیچ مرد و زنی هم در گرو آرایش نیست. سلامت باشید.

Daniel Behrouz
بحث من از روحیه است.

Atefeh Eghbal
دوست گرامی واقعا شما فکر میکنید که هر چهره ی آرایش نکرده ای در یک زن خسته و غمگین و رنج آور است؟ انسان در عشق و زیبایی روح و روان مفهوم می شود و زن و مرد هم از نظر من ندارد. چهری غمگین هر انسانی رنج آور است. دوست من

Victoria Archad
زن به زیبایی و عشق مفهوم میشود؟ لاالعجب مگر عروسک است؟ زنان انسانهایی هستند که گوشت و پوست و استخوان دارند و مثل همه انسانها در گیر بالا و پایین زندگی هستند. چگونه ممکن است که همیشه زیبا و عاشق باشند؟؟؟

Kamal Khorsandi
این آقا نه زیبائی را میشناسد نه عشق نه خستگی نه رنج و نه زنی که شیرزن بوده است.

Victoria Archad
ایشان نظرش رو گفته. ولی خوب است به بینیم که اکثر مردان زنان را یک موجود ایده آل و شاید مافوق و گاهی مادون انسانی میدانند. واقعیت این است که ما زنان هم انسان هستیم و تمام مشکلات انسانی باضافه محدودیتهای مذهبی و قانونی ساخته شده توسط نصف دیگر جمعیت را بدوش می کشیم.

Aminullah Amin
زیباترین هستی

Najmodin Najrabi
بدون آرایش قشنگ هستید عاطفه جان

ݥسًتًأݩ ڋڂٺږڪ كّاُبَلّ
زیبایی در ساده بودن است و آدم های مثل شما هم از اندیشه زیبا هستند و هم از صورت برای تان موفقیت آرزو میکنم

Ati Mir
شما بدون آرایش هم زیبا هستید ولی آرایش کردن یا نکردن یک مسئله بسیار خصوصی است.
هر کس هر جور راحته باید باشه.

Atefeh Eghbal
دقیقا همینطور است دوست عزیز، این مسئله کاملا خصوصی است و به تمایلات فرد برمی گردد.

Zahra Hassanzadeh
افکار زیبا و اندیشه زیبا از انسان صورت زیبا میسازد که شما مصداق آنی

Mahsa Feyzi
خیلی هم زیباست

Forogh Afshar
در عروسی هم غمگینی!

Atefeh Eghbal
فروغ جان غمگین نبودم عزیزم روز خوبی بود

Zohreh R Rad
همه جوره دوست داشتنی هستی عاطفه جان

Mansour Saeedi
درود ها بر تو ، بانوی ایران زمین 

Mohammad Ahmadpour
شما زنی زیبای هستی منتها اینطور فکر میکنم زن باید ازاد باشە چطور خودش دوستدارد اینطور باشد منتها رنگ و روی طبیعی خانمها کە بە یشان عادات کردند مثل خودش باقی بماند زیباتر خواهید بود

Atefeh Eghbal
بله دوست عزیز هر کسی آنگونه که راحت است باید عمل کند. هیچ باید و نبایدی در این زمینه وجود ندارد.

Mohammad Abbasi
هزاران برابر از مادر من خوشگلترید و زیباتر ولی تبریزی ها قشنگ و زیبا هستن ژنتیکی

Mahin Soltani
بنظر منم احساس سبکی و راحتی بهترینه 

Atefeh Eghbal
بله همینطور است هر کس آنگونه که راحت است باید زندگی کند.

Homa Moradi
اینکه فقط خود خودتی..نهایت زیباییه...... و یاد مادر و زیبایی هایش هم شیرین و یاد

مهدی راهدار
درود بر شما.

Nasrin Jaffarigol Azari
خيلي هم زيبا و دوست داشتني

Shahin Kaboli
دوست داشتنی ومطمئنا با محبت 

Sepideh Salar
این خیلی خوبه.

Zarali Nikrawesh
زیبایی شما در ژرف اندیشی و بودن حقیقی شما نمایان است، درود بر وجودت، پویا و سلامت باشی.

Kazim Karami
درود عاطفه خانم ! درست است که بخود رسیدن چه با لباس و چه ارایش انتخاب خصوصی ادمهاست اما نشان دادن چهره خسته و گرفته عمدتا دسمن شادکن است وگرنه من هم مثل شما هستم و مطمعنم که هیچ چیز در دنیا دلمانرا خوش نمیکند جز تحقق ارمان های انسانی و ازادیخواهانه ما !

Atefeh Eghbal
کاظم عزیز، من چهره ام را آنگونه که هستم نشان می دهم دوست من. ضمنا در این عکس من خسته و گرفته نیستم. اتفاقا خوشحالم چون در مراسم ازدواج عزیزی شرکت داشتم که خیلی دوستش دارم.

Kazim Karami
منظورم به شکل کلی میباشد نه لزوما این عکس ! اما هر جور شما خوش و راحت هستید ما هم همینطور !

Madaram Akram
 همواره انسان و سربلند . چه با آرایش و چه بدون آن . و سادگی چیز دیگری است . چه متن زیبا و تصویر شکوهمندی . پاینده باشید عاطفه جان . یاد مادر نازنین تان گرامی و ماندگار .

Moses Hatamian
گردآفریدان شجاع ایرانزمین با آرایش و بدون آرایش (که هنر زیباتر کردن پیرامون و جهان هستی بوده و هست) همیشه زیباترین بوده و هستند . درودها

Peyvand Aramesh
شما همیشه چریک قشنگ و قهرمان ضد ارتجاع دیده میشوید عاطفه محترم و مانند پولاد آبدیده. درود بر تو

Soheila Pourabedin
هر کسی یک روشی دارد احترام براد قائل هستم

Qadr Mohammad Amin
زیبایی دل انگیزی دارید

Homayoun Ajdari
عاطفه جان، زیبایی و نیاز به مشاطه نداری،
گوهر پاک تو از مدحت ما مستغنیست.

Majid Vajdi
بخشی از زیبایی ها بخاطر سادگی و طبیعی بودن است .برای همین هم طبیعت زیباست چون بقول شما خانم اقبال ،اصلن "آرایشی " در میان نیست .ساده ساده ...درود برشماو از همه مهمتر روح زیبا خودش جسم زیبا را فراهم میکند . آنکه دغدغه ی انسان و زیست پیرامون اش را دارد ...

Atefeh Eghbal
بله مجید عزیز من هم زیبایی را در طبیعی بودن می دانم.

Shirin Zamani
خیلی هم خوشگل و دلنشین

Bijan Ajand
آرایش در نزد آرایش کننده به زعم خودش کمبود اجزاء صورتش را می رساند

Atefeh Eghbal
همیشه اینگونه نیست. بعضی دوست دارند آرایش کنند. به نظر من انتخاب ها گوناگون است.

Bijan Ajand
بنده هم عرض نکردم که آرایش کردن خطا و نکوهیده است بلکه عرض کردم چون با این کار اجزاء صورت خود را قشنگتر می کنند پس به زعم خود اجزاء صورت خود را در حد کمال کامل نمی بینند

Bijan Shakibi
با لهجه کاشی آخوند فلانی.... حِدیث داریم! هر خانمی که دستی به صورتش بکشه روحیه و اتکای بنفس بالایی پیدا میکنه و در ا ن دنیا جایگاه رفیع تری داره!!

Atefeh Eghbal
خوب این حدیث را می گذارم خود آخوند فلانی با لهجه کاشانی برای خودش عمل کند و دستی به سر و صورتش بکشد. من برای روحیه بالا و اتکا به نفس نیازی به آرایش ندارم. جایگاه آن دنیا هم پیشکش آخوند فلانی. برای من جایگاه همین دنیایم کافیست.

Soheila RO
همینطور ساده و بی الایش زیبایی زنده باشی

ناهید فهادان
به به چقدر زیبا هستید.

Mostafa Pourahmad
چقدر هم عالی

Mohammad Abbasi
ولی اون گردنبندتون خیلی بچشم

Mohammad Sadegh Akhoundi
عاطفه خانوم شما هم صورت زیبا دارید وهم سیرت زیبا ، وخالق زیبا شما را زیبا افریده.حتما خودتان هم واقغید ونیازی به بزک ودوزک ندارید .

Saeed A Qh
درود برشما و روح بزرگی که دارین

RT Mari
عالی هستید و خیر مقدم

Majedeh Darvish
زیبا وساده طبیعی

شهناز کبیری افشار
در عین سادگی بسیار هم زیبائید.

Faezeh Sojodi
عاطفه جان البته که درون و بیرون زیبایی ولی عده ای درست گفتند عکست غمگینه

Atefeh Eghbal
فائزه جان حالا یکبار هم که ما در حال خنده عکس گرفتیم بگو غمگینه. بابا والا غمگین نیستم. اتفاقا روز شادی بود. اما من معمولا در عکسهایم قهقه نمی زنم.

بهمن نجفی
 با وجود لبخند یه غمی تو چهرته که نشانه ی یه گذشته ی سخته

محمدحسین ناظمی
سلام نسل ما کاشف خوبی شد البته با هزینه پر بار . نسلی که توانست معنی کلمات را در جایگاه خود بفهمد و پس ازگذشت زمان به حقایقی دست یابد که بعدها برای دیگران اشکارتر شد از جمله پسر اشرف ربیعی .

Farah Azimi
بسیار هم عالی ....

Sa Ra
هر طور حس خوبی دارید همونطور باشید. اما اگه به لوازم ارایشی علاقه داشتید در کنار اون کامنت خط اول مینوشتم خودتون رو دوست داشته باشید و به سلامت هم اهمیت زیاد بدید و در اولویت قرارش بدین و سلامت خودتون رو فدای صنعت لوازم ارایشی نکنید

Atefeh Eghbal
با شما در رابطه با صنعت لوازم آرایش کاملا موافقم

Simin Oskouei
You are so beautifull dear

Mohamad Stokholm
قهرمان نام کوچک توست ،
در دیار خفتگان ...   سبز باشی .

Mahyar Mahyar Mahyar
خیلیم خوب

Farhad Akbari Sohi
سلام درود زنده باشین

Badry Ffarhoomand
ساده قشنگ هستید در ثانی قلبی مهربان وبا صفای دارید
پست های ارزنده شما. و آموزنده شما را خیلی دوست دارم

Atefeh Eghbal
شما نسبت به من بسیار محبت دارید. این نگاه به دیگران از قلبی زیبا برمی خیزد. بدری عزیز

Soraya Alimohammadi
بسیار زیبا .فقط یک لبخند کم دارد

Atefeh Eghbal
حالا خودم فکر میکنم خندیده ام 

Gohar Fathi
بسیار هم زیبا عزیزم منهم آرایش نمیکنم بنظر من صورت شما نیازی به آرایش ندارد

Forogh Afshar
عاطفه جون خنده های ما هم از گریه غم انگیزه!

Atefeh Eghbal
فکر میکنم فروغ جان همینطوره. برای اینکه همه این خنده کمرنگ منو غمگین می بینن.

Forogh Afshar
من که تو عکس هام همیشه یه لبخند مصنوعی می زنم

Marjan Eftekhari
سادگی و زیبایی در هم آمیخته شده.

Masoud Mardany
زیبایی باطن تو از ظاهر پیداست / درودتان

Mahin Ghafari
زیبایی این سادگی را، آن نگاه پرمعنا ،آن سربلند و ان گردن افراشته دوچندان می سازد. 

Mike Nader
عاطفه گرامى انسانيت شما تمام زيباي است ، فداكاريت و ايستادگى شما وصف زيبا ترين و با شرف ترين پديده ها است ، زيباي زود گذر است اما مقاومت

Atefeh Eghbal
ممنونم از این نگاه بغایت زیبایتان  بله مقاومت ماندنی است. همان مقاومتی که از اینهمه عزیز بخون خفته بجا مانده است. سلامت باشید دوست من

Mike Nader
اما مقاومت شما از ياد نمى رود .

Mohamad Reza Davodi
همسر من هم مثل شماست

Farideh Ghobadi
شخصیت شما از قلب سرچشمه می گیرد مهربان آرام. دلسوز هزاران زیبایی دارد

Farzaneh Salehi
شما واقعا زیبا هستید

Firouzeh Peeltan Zareh
ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻫﻢ ﻋﺎﻟﯽ 

Nou Shin
سادگی خود به تنهایی پرده از زیباترین زیباییها برمیدارد. آن نگاه زیبایتان و آن صورت نازنین زیباترین ست.

Atefeh Eghbal
زیبا نوشته اید نوشین جان. آن نگاه زیبای شما است که زیبا می بیند

Fariba Ardebilipour
سادگی نهایت زیباییست

Sally Khakpour
Doroodha banoo, shoma besiyar zibaaaaa v mehraban hastid.... Payendeh bashido baraghar

افسانه نژادي
بسیار زیبا و متین

Tarlan Farhangi
بانوی زیبا دل شما زیبا هستید

ماندانا پیرزاده
سادگی زیباترین آرایش است
زیباترین ها همیشه ساده هستند
و ساده ها همیشه زیبا

Atefeh Eghbal
چقدر زیبا نوشتید

ماندانا پیرزاده
و زيباتر نگاه مهرآمیز شما نازنین بانوی ارجمند .

Farideh Ghobadi
همیشه زیبا بودی و هستی

Zohre Fard
در عین ساده گی جذاب و زیبا و آراسته ای عاطفه جان! 

Mohammad Meshki
زیبایی آدمی انسان بودن است انسان وقتی خودش هست زیبا است ومن به در این زیبایی باور در دارم و عشق می ورزم

Atefeh Eghbal
 دقیقا همین طور است. من هم به این زیبایی باور دارم.

Morteza Assadi
همه آدم حسابی ها شبیه شما هستند.

Sima Yahyapour
شما بسیار زیبا هستید .

Atefeh Eghbal
 سیما جان قدیمی ها می گفتند چشمهای شما است که زیبا می بیند نازنین 

Sima Yahyapour
واقعا زیبایید ، چهره ای دلنشین دارید

Reza Tajik
اتفاقا حیف است سادگی چهره کسی و معصومیتش پشت آرایش های غلیظ مخفی بماند

Marjan Yadi
هر کس ی جوری دوست داره زندگی کنه.یکی با آرایش یکی بدون آرایش.تنوع همیشه خوبه.چرا ک نه من میک آپ رو خیلی دوست دارم.روزانه بله خوب واقعا سخته هر جا بخوای بری آرایش کنی

Atefeh Eghbal
 بله هر کس نوعی دوست دارد. این تفاوت انسانها است.

Dk Minna
شما هر طور كه باشيد زيبا هستيد

Homa Moradi
یکی از زیباترین ادمهایی که تو زندگیم دیده ام...یک زیبایی بی نظبر به تمام‌معنی...با لبخندی شیرین و عمیق!

Shirin Eghbal
بسیار زیبا ،،،،زیبایی در سادگیست و به کمال است

Matti Ahmari
سیرت زیبا پایدار است

Majid Rahimi
زیبایی طبیعی که دیگر این حرفها را ندارد.... ولی بقول معروف آرایش هم عالمی دارد  که خویش بسیار خوب است....‌
شیره را خورد و گفت شیرین است :))) زنده باشی و تندرست عاطفه جان

Mina Adnani
مهم سیرت زیباست،انسانها را با صورت نمیسنجند،هستند کسانی که با هزار قلم آرایش ولی همچنان سیرت زیبای خود را حفظ کرده‌اند، هر کس با هر چیزی که راضیش می‌کند ا باید همانگونه هم پذیرفت.

Mohammad Sadegh Akhoundi
عاطفه خانوم هم صورتت زیباست هم سیرتت

Shahin Fazel
زنان شجاع همیشه زیبا هستند، درود بر شما

Hami Gholi
انسان های فرشته خوی همواره زیبا هستند .
Soroush Adeebi
ما درون را بنگریم و حال را
نی برون را بنگریم و قال ر

Jamal Azimi
با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. عاطفه خانوم گرامی ، چه بسیار دختران و پسران جوان و زیبایی مثل شما ، لذت بردن از زیباییهای زندگی را فدای آرمانها و اهداف والای انسانی، که همان آزادی و برابری و عدالت و ارزشهای واقعی انسانی برای مردمشان می خواستند ، کردند و شما هم از همان نسل شیفته آزادی و انسانیت هستید و خواهید بود. زنده باشید و سلامت و مثل همیشه سرفراز.

Vida Nematiyan
شما به همان سادگی زیبا هستی من سادگی را دوست دارم .داریم زنان و دخترانی که انواع واقسام عمل در صورت و اندام خود میکنن که نتنها زیبا نمیشون بلکه خودشان را به فراموشی میسپارن

Azar Moatazedy
سیرت زیبا را داری و صورت زیبا

Sedigheh Sharifi
شما از درون وبیرون زیبا هستی

Efat Eghbal
تو خود چنان سیرت زیبا داری که نیازی به نشان دادن صورت زیبا نداری
هر چند که خود زیباترین هستی. خواهر همیشه عزیزم

Abdollah Hosseini
سیرت زیب ونه صورت زیبا امیدوارم سیرت زیبا باشد

Hossein Darestani
عاطفه گرامی درود برشما .
اگر روامند باشم میتوانم بگویم که عکس ترا باید لبخند سوگ نوش نامید چون درژرفنای سیمای شما اندوه ودلتنگی دریغا تابان می تابد

Sirus Krmanshani
گرمترین سلام نسارت باد .
به زیبای گل حتمن خیر شدید . که چقدر زیباس . و بسیار دوست داشتنی هست . چه از بویش . وچه از زیبایش ،
خب حال ان گل زیبا ارایش کن هنگامی ارایش شد چه سیمای دگر می بینید .
بی شک گل زیبا توسط ؟؟؟؟ دگرگون شده .
گل به بدون گلیم . گل زیباست .
پرانتز .
از ویتامین صورت و تقویت پوست اگر استفاده شود از دید من می تواند به پوست صورت وووو مفید باشد .
سر فراز دوست عزیز


قاسم شجاعی
درود، دوستدارتم همیشه چه رفتار پسندیده ای داری.....

Elahe Omidi
بسیارزیبا ودلنشین

Homa Tavakkoly
دوست داشتنی و با وقار هستید عاطفه جان

Reza Morvarid
ماکریمم‌ومی نیمومت هر دو را دوستانت دوست دارند

Shapoor Saeedi
عاطفه جان زیبایی شما در سادگی شماست برای چنین موهبتی به خود ببالید .

Abdollah Abdi
ولی از اونای کە آرایش میکنند خیلی زیباتری. با امید تندروستی.

Ardashir Esfandiari
تو زیبا رو چنان خوبی که زیورها بیارایی.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر