۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

خاطرات بد، خاطرات خوب

چندی پیش با دختر یکی از آشنایان و مادرش گفتگو می کردیم. او برای مراسم ازدواجش یک سالن برای ماه اکتبر پیدا کرده بود و نظر ما را میخواست. مادرش گفت: "ماه اکتبر نباشه، ما خیلی خاطرات بد از روزهای اکتبر داریم. هم پدربزرگ و هم مادربزرگت در ماه اکتبر از دنیا رفتند." جواب دختر جوان برای خود من که زیاد درگیر دگمها نیستم، بسیار جالب بود. او بسادگی گفت: " خوب مامان، ما هم عروسی میگیریم تا خاطرات خوب در ماه اکتبر درست کنیم. همش که نباید در این ماه خاطرات بد باشه."
مادرم جوانها را خیلی دوست داشت. همیشه می گفت این جوانها بی خیال و راحت زندگی می کنند و دغدغه های ما را ندارند. رابطه اش با جوانان فامیل هم واقعا بی نظیر بود. برای همین همه دوستش داشتند.
حرف این دختر جوان مرا در فکر فرو برد. در روزهایی که خاطرات غمگین رقم خورده هم میتوان خاطرات زیبا و شاد ساخت. شاید با همزیستی این شادی ها و غمها، دردناک بودن بسیاری خاطرات برایمان قابل تحملتر گردد. حرفها و اعتقادات نسل جوان برای من بسیار مهم است. سعی میکنم به حرفهایشان توجه کنم. گاه می بینیم که این نسل خیلی راحت تر از بسیار کسانی که هنوز در یکسری باید و نباید های کهنه و قدیمی در جا می زنند، میتوانند راهگشا باشند. به آنها گوش کنیم. از آنها میتوان آموخت.

عاطفه اقبال - 6 ژوئیه 2020

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر