۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

رنگ زدن اطاق و شارلاتانیسم شرکت

سال گذشته در پی کار ساختمانی در خانه من، بر اثر اشتباه یک سوراخ بزرگ در اطاق خوابم ایجاد شد. و یک ماجرای یکساله را برای من رقم زد.
یکی از خصوصیات من این است که سریع وارد کاری نمیشوم. به طرف مقابلم زمان میدهم تا مسئله را حل کند. ولی وقتی وارد کاری شدم دیگر تا به انتهای آن میروم و اگر آن خدای فرضی هم از آسمان پایین بیاید، نمی تواند جلودارم شود. عادت ندارم ایل و تبار به میدان بیاورم و کُرکُری بخوانم. میگذارم تا جوجه ها آخر پاییز شمرده شوند.
در رابطه با مسئله دیوار در وحله ی اول با رابط شرکت تماس گرفتم. او گفت ما فقط همین دیوار سوراخ شده را گچ میگیریم و آنرا سفید رنگ میکنیم. من موافق نبودم برای اینکه دیوارها دو رنگه میشد و میخواستم تمام اطاق را رنگ کنند. خلاصه بعد کلی تلفن و پیام، قرار شد انجام دهند. اما با امروز و فردا کردن، کار را به جایی کشاندند تا کار ساختمان تمام شد و بساط را یواشکی جمع کرده و رفتند. به مسئول ساختمان مراجعه کردم، گفت: به ما هم تا بحال جواب نداده اند. به بیمه رفتم، گفت: کار ما نیست! این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی فرانسه است و همه میگفتند که اینها کلی وکیل دارند و نم پس نمیدهند. باهاشون درگیر نشو، خودت رنگ کن، تمام بشه! اما من پرنسیب هایی دارم که پا گذاشتن روی آنها کار من نیست. کسی نباید جرات کند روی حق و حقوق من پا بگذارد. برای همین چند نامه به مسئول بالای موسسه ساختمانی نوشتم، دیدم نه! اینها پررو تر از این هستند و میخواهند مسئله مشمول گذشت زمان شود. اما هنوز نمیدانستند با چه کسی طرفند.
نهایتا ژانویه امسال یک نقاش را صدا زدم تا هزینه نقاشی را صورتحساب کند. یک صورتحساب هزار و هفتصد یوریی تنظیم شد و من آنرا با پست سفارشی برای بالاترین رئیس شرکت مرکزی فرستادم. اولی رو فرستادم جواب نیامد. دومی نامه را با یک مهلت شکایت فرستادم. دو روز از ارسال نامه من نگذشته بود که یکی از مسئولان بالای شرکت تماس گرفت و گفت، ببخشید، اشتباه شده و این بر و بچه ها کارشون رو خوب انجام ندادن و من همین فردا میام تا کار را درست کنم. خلاصه این آقا روز بعد با یک نقاش حرفه ای همراه بروشور رنگ، آمد که خودتان هر رنگی میخواهید انتخاب کنید. گفتم: سقف را هم باید رنگ کنید. گفت: سقف رو ما خراب نکردیم. جواب دادم، بعد از یکسال دیگه برای یک سقف چونه نزنید. او خنده اش به آسمون رفت و گفت، شما هرگز پیگیری تان را ول نمی کنید؟ من خیلی کم برخورده ام به کسانی که انقدر پیگیر باشند، اکثرا بعد از چند ماه ول میکنند. گفتم، نخیر چرا باید ول کنم؟ طرف وقتی میرفت برگشت و دستش را به حالت احترام روی سینه گذاشت و گفت: شاپو - به معنی برداشتن کلاه -
نقاشی یک هفته طول کشید و پسر جوان نقاش کارش رو عالی انجام داد و اطاق از اولش هم بهتر شد. دیوار انتهایی را طوسی پررنگ و بقیه دیوارها را طوسی کمرنگ کردم. با اینکه خرج کار کاملا بر عهده شرکت بود و من نباید چیزی می پرداختم با توجه به اینکه می دانستم نقاش یک کارگر ساده شرکت است، او را دست خالی نگذاشتم و او خیلی خوشحال از خانه ام رفت. درست روز قبل از قرنطینه کار نقاشی اطاق من هم تموم شد.
دست آخر اینکه، من آدم مهربان. خوش اخلاق و صبوری هستم.  حالا حالاها هم با کسی درنمی افتم.اما وای بحال کسی که بخواد در مقابل من شارلاتان بازی دربیاره. در برابر شارلاتانیسم از طرف هر کس که باشد با تمام قوا همیشه ایستاده ام.
- البته عکس سمت راستی، اطاق من است.  اشتباه نکنید.
عاطفه اقبال - 2 ژوئن 2020
کامنت ها:

Victoria Archad
آفرین. پی گیری معمولا جواب میده ولی باید غیرت پی گیری را داشت که شما دارید. سلامت و موفق و شاد باشید تا سالیان سال شقایق های زیبا را به بینید.

Atefeh Eghbal
بله پیگیری وقت میبره ولی جواب میده. اما خیلی ها خسته میشن وسط راه ول میکنن. یا از طرف مقابل که سعی میکنه خودشو خیلی قوی جلوه بده می ترسند.

Homa Moradi
براوووووو! دلم خنک شد...‌ فقط باید دقیق بود. در آلمان اگر همه چیز را یادداشت کنی... با تاریخ، با چه کسی حرف زدی، در مهلت مقرر شکایت کرده ای می توانی از نبردبان از دادگاه شهر ی به ایالتی ، بعد به کشوری و بعد هم به دادگاه فرا کشوری بالا بروی ..‌گاه ممکن است ۱۰ سال طول بکشد....اما ...اگر مثل خود گلت پیگیر و روی حقت بایستی می توانی از شخص رئیس جمهور هم ...دادگاه را ببری.

Atefeh Eghbal
بله پیگیر بودن همیشه وقت میبرد ولی جواب دارد. نباید یقه ی کسی که پا رو حقت گذاشته ول کرد. من این برام یک پرنسیبه. از شارلاتان بازی خیلی بدم میاد.

Mohammad Abbasi
احسنت همین که رفتارتون با کارگر خوب بود خیلی به دلم جسبید.

Atefeh Eghbal
برای من کارگر خیلی مهمه. اینو مادرم به ما یاد داد که هیچوقت نباید دست کارگر رو خالی گذاشت. وقتی من رنگ تمام اطاق برام مفت تموم شده. باید این سود را با کارگر تقسیم میکردم.

Mohammad Abbasi
فقط یک سوال اون کارگر ساده رو چجور خوش حال کردید؟

Atefeh Eghbal
حقوق کارگر رو شرکت می داد. ولی حقوق اینها معمولا کمه. برای همین من هم بهش مقداری روزانه و روز آخر پرداختم.

Masoud Azarnoush
حالا چه تخت خوبی داری ؟ خیلی فانتزی است !
ولی حالا خارج از شوخی خیلی مهم است که قوانین مدنی و نوع برخورد با کمپانی ها را یاد بگیریم و به مقابله با ان بر خیزیم .

Atefeh Eghbal
بله این کمپانی های بزرگ کار رو لفت میدن که طرف خسته بشه. اما وقتی پیگیر باشی حتما حل میکنن برای اینکه چهره شون نمیخوان به لحاظ تبلیغاتی خراب بشه.

Ali Omeedi
خوبه که رفیق عاطفه با ما از راه دور دوست هستید، با این حال حواسمون را باید خیلی جمع کنیم که وارد جز و بحث با شما نشویم. شوخی کردم ، رفیق محترم و عزیزی هستید.

Atefeh Eghbal
نه دیگه شاعر میگه با دوستان مروت.... در ادامه اش من اضافه میکنم با دشمنان مدارا بی مدارا

Majid Rahimi
bravo....

Madaram Akram
بسیار عالی . انرژی گرفتم . درود . مبارک باشه . 

Atefeh Eghbal
منم از انرژی دادن شما انرژی گرفتم

Bijan Abhari
منم پیگیر هستم...درود بر شما

Ahmad Moghimi
یک سوال؛ من که هیچگاه سر و کاری با کمپانی‌ها نداشته ام، چطور می‌‌توانم یقه‌شان را بگیرم؟!

Atefeh Eghbal
باید مورد مشخص رو مطرح کنی. ولی اصل کار پیگیر بودنه و اینکه ول نکنید.

Simin Alishahi
عاطفه جان چرا رنگ طوسی انتخاب کردی؟
Simin Alishahi
دقیقا...عاطفه جان آرامش بخش است....و بیشتر این رنگ برای بعضی بیمارستان های اعصاب و روان انتخاب میکنن..و برای آرامش...ولی من رنگ آبی آسمانی و رنگ مغز پسته ایی را خیلی دوست دارم...

Ahmad Vahdani
از خواندن این مطلب حسابی ترسیدم ، با این حساب باید گفت خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلووون.
با این اراده وای به حال مریم لچک که زیاد حقمان رو خورده اند.

Goodi Naderi
من گاهی اوقات کار دیزاین انجام میدم.. از صفر تا صد... اولش فقط یه صحبت کوتاه با اعضای خانواده میکنم تا سلیقشون تا حدودی بیاد دستم، فوقش یک ترانه هم دور همی گوش میدیم که اونم برای پیدا کردن احساسشونه و بعد میگم به سلامت.. برید فلان روز دیگه بیاید خونتونو طراحی و دیزاین شده تحویل بگیرید..
حالا فکرشو بکنید که مثلا یکی احیانا از دیزاین خوشش نیاد و مثل شما پیگیر باشه... یا خوده خدا .. البته تا حالا این اتفاق نیفتاده و همه راضی بودن از کارم و کلی هم سورپرایز شدن.. گرچه که 2 سالی میشه که کار دیزاین و طراحی انجام نمیدم... اما خوشم اومد که پیگیر بودید و از اون بیشتر خیلی خوشحال شدم که انسانیت داشتید و هوای اون کارگر نقاش را داشتید. زنده باشی.

Atefeh Eghbal
فکر کنم وقتی طرف مقابل دیزاین را به شما می سپاره و امضا میکنه دیگه جایی برای شکایت نمی مونه برای اینکه خودش به سلیقه ی شما اعتماد کرده. سلامت باشید

Behranggramian
هزار و هفتصد یورو ؟

Atefeh Eghbal
بهرنگ عزیز اینجا اینطور کارها خیلی گرونه.

Masoud MeymanatJavid
یادم باشه طرفای منزل شما شنا نکنم 

Sadaf Kooroshnia
پس همون خداى آسمونش بداد ج ا برسه كه عاطفه خانم گرامى، در جبهه براندازيست!

Electrotechnical Winding Jahani
خواستن توانستن است.
Atefeh Eghbal
البته همیشه نه

Moradi Mozhgan
Hagh hamisme va hame ja gereftani ast!

Atefeh Eghbal
دقیقا هیچ جا تو سینی طلایی حقت رو کف دست نمی ذارن.

Moses Hatamian
آفرین صد آفرین . بجز این شرکت، شارلاتان های سیاسی - عقیدتی از هر دو ولایت فقیه غالب و مغلوب نیز این سماجت و پیگیری تا به آخر و رو کم کنی را در کمپین های قبلی شما دیده اند...سلامت باشی و همیشه پیروز

Atefeh Eghbal
 در برابر شارلاتان از هر نوعش باید ایستاد. وگرنه فکر میکند که قلدری اش کارساز است.

Maryam Moghaddam
پس تخت سمت چپی را هم بخر اتاق تکمیل بشه

Atefeh Eghbal
آره کم کم باید به فکرش باشم

Sohale Sharifan
غرامت تاخیر؟
پول تمبر نامه‌هائی که فرستاده بودید؟

Atefeh Eghbal
 اون خرجی که برای رنگ کردن تمام اطاق کردند پول همه تمبرها رو در آورد.

Nadereh Bahmani
هميشه گفتند حق گرفتيست

Atefeh Eghbal
واقعا که هیچ حقی رو به راحتی تو سینی طلایی تقدیم نمی کنن. برای همین مزه میده وقتی بدست می آریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر