۱۴۰۰ آبان ۱, شنبه

عنکبوتی پشت پنجره

 عنکبوتی در پشت پنجره های سالن من سالهاست که تار می بافد. نمیدانم همان عنکبوت است یا نسل جوانترش که باز اینروزها مشغول تار بافی و تله گذاشتن برای حشرات در گوشه بیرونی پنجره ها شده اند. من معمولا وقتی پنجره ها را تمیز میکنم سعی میکنم به حریم عنکبوت ها وارد نشوم و بگذارم لانه شان بماند. اما آنها هم محل بی خطر و امن یافته اند و اطاق کرده اند. چندی پیش بعد از مدتها دست بکار شدم و یک صبح یکشنبه آفتابی به تمیز کردن پنجره ها پرداختم. در گوشه های مختلف پنجره، تارهای خراب شده و آویزانی بود که آنها را پاک کردم. اما به یک تار نیمه بافته شده دست نزدم. ولی صبح روز بعد که پرده ها را کنار کشیدم، تقریبا در هر گوشه پنجره ها جناب عنکبوت یک تار خوشگل بافته بود که در تمیزی پنجره ها برق می زنند. انگار جناب منتظر بود که من شیشه ها را تمیز کنم تا خانه اش را بر سطح تمیز و براق بسازد. بیچاره پشه ها و مگس هایی که گذارشان از این طرف بیفتد. اگر زرنگ نباشند یکراست در دام می افتند. ولی جالب اینجاست که اینها مدتها در تار می مانند، بدون اینکه عنکبوت سراغشان برود. من نمی فهمم این جناب اگر گرسنه نیست و خوراک نمی خواهد چرا صید میکند؟ و چرا پنجره های مرا محل صید خودش کرده. دیوار از من کوتاهتر ندیده؟


عاطفه اقبال - 23 اکتبر 2021
- انقدر تارهایش ظریف است که هر چه کردم نتوانستم عکس واضح از پشت پنجره دو جداره بگیرم. برای همین عکس تزئینی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر