۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

چماقداری در ایران و چماقداری در فیسبوک

این نوشته علی مقصودی مرا بیاد آنروزها برد . زمانی که برای اولین بار قطب زاده در تلویزیون جمهوری اسلامی، سیستم چماق بدستی را ارائه داد و خط همه خفه را وارد کار کرد. و بعد بسیجی ها و چماق بدستان وارد کار شدند. سانسور و اختناق بعد از آن رسمی شد. البته خود قطب زاده هم دست آخر قربانی همین تئوری خود شد و اعدامش کردند. بله، منهم مثل علی سجده کرده و خدا را شکر کردم که اینبار قبل از پیروزی و رفتن به ایران این بحثها در فیس بوک و در صحبت ها گفته میشود.

عاطفه اقبال - 6 می 2011

لینک و نظرها در فیسبوک


چماق داری در فیسبوک از علی مقصودی

عجب دنیای غریبی است و چقدر غمناک تاریخ تکرار میشود. اینروزها وقتی  تعدادی از کامنت های نفس کش طلب را در فیس بوک می بینم گریه ام میگیرد.  کامنت ها و نوشته هایی که هدفشان ایجاد رعب و وحشت در فیس بوک و بستن فضای آزاد میباشد که دیگر هیچ کس جرات نکند عقیده اش را بیان کند. غم دلم را گرفت. یاد شکل گیری چماقداری در اوایل انقلاب افتادم .  روزهای اول انقلاب بود که خمینی با شعار آزادی، برابری، نان و آب مجانی برای همه به ایران وارد شد. و مردم با سادگی و صداقت فرش قرمز به پای خمینی و همراهانش پهن کردند. بیاد آنروزها افتادم و خدا را شکر کردم که فیس بوکی وجود دارد تا  ماهیت هر کس رو شود. کسانی که تحمل هیچ ذره ای از آزادی را ندارند دست خود را همین امروز تا دیر نشده رو کنند تا مثل خمینی فردا در ایران کشتاری دیگر براه نیندازند. اگر خمینی  ذره ای از کارهایی را که میخواست فردای انقلاب بکند در نجف یا پاریس اشاره کرده بود. هرگز وضع ملت ما به اینجا نمیکشید. و مردم در برابر دیکتاتوری و فرد پرستی همان روز اول بپا میخواستند ولی مردم شریف ایران گول گفته های خمینی را خوردند و بعد هم ضربات آنقدر سنگین بود که هیچ کس را توان ایستادن جلوی آن نبود. بله خمینی کار خودش را کرد و میراث خوارانش آنرا ادامه میدهند. 

خدا را شکر کردم که این چماقداران امروز در فیس بوک عرض اندام میکنند تا آنها را خوب بشناسیم. چرا که یاد آنروزها افتادم . زمانی که برای اولین بار قطب زاده در تلویزیون جمهوری اسلامی، سیستم چماق بدستی را ارائه داد و خط همه خفه را وارد کار کرد. و بعد بسیجی ها و چماق بدستان وارد کار شدند. سانسور و اختناق بعد از آن رسمی شد. البته خود قطب زاده هم دست آخر قربانی همین تئوری خود شد و اعدامش کردند. بله، سجده کرده و خدا را شکر کردم که اینبار قبل از پیروزی و رفتن به ایران این بحثها در فیس بوک و در صحبت ها گفته میشود. شیوه بسیج و چماقداری را در پیش گرفتن آنهم در فیس بوک حالا تحت هر نام و اسمی که میخواهد باشد. بله کافیست کسی حرفی بزند که به مزاج چند نفر خوش نیاید. فورا زنجیر بسیجی ها ،چماق بدستان، پاسبانان فیس بوک باز میشود و قطب زاده ها و تیمسار سر لشگرهای فردا خط میدهند که بگیرید و فحش بدهید و تهمت وزارت اطلاعاتی بزنید! خائن بگوئید! البته که وقتی بحثی در میگیرد تهمت زدن راحت است و مجانی! خانواده های الدنگ! بنامیدشان. خانواده های جلوی اشرف بنامیدشان! هر طور میتوانید تهدید کنید. تا کسی جرات نکند حرفی بر خلاف عقیده ما بزند! خدا را شکر که در ایران نیستیم. وگرنه فرمان دستگیری و اعدام هم صادر میشد!

بله من سجده کردم و خدا را بخاطر نعمتی که به ما داده، شکر کردم . از بسیجی های تازه بدوران رسیده فیس بوک که شغل شریفشان "پاسبانی در فیس بوک" است تشکر میکنم. بواقع باید دست و پای قطب زاده های این دوران که پشت صحنه خط میدهند را بوسید و شکرگذارشان بود. که حداقل این لطف را در حق مردم ایران کردند تا قبل از سقوط آخوندها این ملت صدها سال بدبختی کشیده طرفهای حساب خود را خوب بشناسند. بله این چماقداران و خط دهندگان پشت صحنه شان مقدسند باید دستشان را بوسید! مقدسند! حتی بیشتر از ژان پل 2 . معجزه ای بالاتر از این در این دوران نمیشد ارائه داد. این معجزه پایه و اساس نجات مردم ایران از دست چماقداران فردا میباشد. خدا را هزاران بار شکر .

علی مقصودری ( آرش پیروز ) 12 اردیبهشت 90 - 4 می 2011


کامنت ها:

آزادی ضرورت دوام انسان در مقام انسانیست /مسعود رجوی

دستتون درد نکنه آقای پیروز درد دل مارو هم گفتید. ولی همونطور که گفتین مثل قطب زاده یروز یقه خودشونو هم میگیره

مهدی ساجدی هوادار مجاهدین کامنت خود را پاک کرده.

آقای ساجدی گرامی اولا کسی خود را عقل کل ندانسته شما نگران نباشید به همین دلیل در درون تشکیلات هم نشستهای زیادی برای پیدا کردن راه حل های بهتر همیشه بر قرار بوده تا نظرات مختلف گفته شود درثانی چماقدار کسیست که برای ارتزاق مادی ویا موقعیتی ویا خود شیرینی بدون آنکه به ان عمل اعتقاد ی داشته باشد کور کورانه وبی فکر حمله میکند حال باچماق یا زبان ویابا نوشته هایش ثالثا شما از کجا میدانید که ما چند جوالدوز به خودمان تزده ایم تا بتوانیم نوک سوزنی به دیگران بزنیم شاید کمی جو آزاد بحث بوجود آید حال اگر شما دوست گرامی با علی و دین وعثمان ناراحتید بفرمائید همان چماقداران اختناق برقرارکنند باتشکر

با سلام آرش عزیز و با تشکر از مطلب بسیار ارزنده ای که نوشته اید. مطلب شما بسیار جای تامل دارد بخصوص با تجربه ای که از زمان انقلاب و شکل گیری پدیده ی چماق داری مطرح میکنید. مطمئنا کسانیکه منطقی برای بحث کردن دارند هرگز شیوه ی چماقداری و توهین و تهمت در بحث ها و در برابر کسی که نقطه نظری جدای از آنها دارد را قبول ندارند. ضمن اینکه این حق را برای همه مشروع میدانند که در شرایطی چنین پیچیده نظر و راه حل خود را نجات جان 3400 انسان بیان و بحث کنند..

البته بحث کسانیکه که در این وسط از آب گل آلود میخواهند ماهی بگیرند و تصفیه حساب های قدیمی خود را با مجاهدین حل و فصل کنند کاملا جداست. ولی حتی با آنها نیز به نظر من نباید با توهین و تهمت برخورد کرد. تا زمانی که منطق بحث را یاد نگرفته ایم و از مشروعیت آزادی بیان دفاع نکنیم همیشه شاهد این چماقداران چه در فیس بوک و چه در هر فضای مجازی و حقیقی خواهیم بود. موفق باشید

خانم اقبال ما به آزادی و رهایی سلام گفتیم. اما نگران انگ و مارک زدن ها نباشید دیگر حنای آقایان با مارک هاییکه میزنند رنگی ندارد. آری ما هم میگوییم گر ز سر بریده میترسیدیم در محفل عاشقان نمیرقصیدیم . و از این پس دیگر عزم جزم کردیم که به رغم همه این چماقداری ها از حرف خود و از حقوق حقه خود کوتاه نیاییم

خانم اقبال برای ثبت در تاریخ ووافشای عوامل اختناق وظیفه هر مبارز و انقلابی است که با ادر س مشخص صحبت کند و کد روشن ارائیه کند و شما هم لطف کنید در افشای چماقداران واضح بیان نما ید با تشکر از شما

منظورتان چماق بدست خارج نشین سوارن بر انقلاب را می گوئید یعنی مثلث بیق ؛ بنی صدر ؛ یزدی ؛ قطب زاده

mozdorane valie faghih ke be esme dost dar list shoma hastand va mikhahand be ese democrac(hatta ghavanine democraci ra nemidand va eteghad nadarand)moghavemate mardom ra zire alamate saal bebarand haman behter ke taklifeshan ba mardom moshakhas shavad vagarne jaye dost va doshman makhdosh mishavad.

دوست گرامی من یک زرتشتی هستم و مدتی است که با مقاومت هستم و تا آنجائی که شناخت از این مقاومت پیدا کرده ام که میتوان هر انتقادی را در رابطه با هر چیزی و هر گونه برخوردی را ازادانه در جمع مقاومت بیان کرد و هیچ کس هم ناراحت نمیشود و هیچ کس هم حق ندارد توهین بکند به باورهای کسی واین را من که شخصا بارها امتحان کرده ام ولی اگر کسی بخواهد با حرفی و یا اهی چیزی توی جیب رژیم و یا وابستگانش بریزد منی که زرتشتی هستم و ایران و این تنها مقاومت را دوست دارم صد در صد جلویش میایستم ...حال سئوال این است که انتقاد شما از چه قسمی است ایا سازنده است و یا نابود کننده و ایا دشمن را خوشحال میکند یا گریان خودتان فکر بکنید و به خودتان جواب بدهید نه من و دیگران با سپاس







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر