۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۹, شنبه

مردم را دوست دارم!


برخی از کامنت ها

Farhad Teymoryan
درود دوستان ... انسانمداری یعنی همین حرفی که خانم اقبال فرمودند .

Masih Alvandi
درود بیکران بر شما و عقیده صاف و صادقتان 

Farideh Irani
درست است فرقی ندارد ولی وقتی مال ملت نیازمند خودمان را برای چاپلوسی و پشتوانه خودشان به کشورهای دیگر می بخشند مردم خشمگین میشوند
( چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است)  
در ضمن این رژیم به مردم گرسنه کمک نمیکند کمک به اسلحه برای جنگ با دیگر کشورها میکند

Yaavar Shaadmaan
( چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است)

پیروز محبی
ملتی شغلش پرورش تروریست است ملتی که انگل باشد ملتی که بانی باعث مصیبت ملت ایران است ملتی که خون ایرانی را نجس بداند.ملتی که رهبرش یاسر عرفات 7 ملیارد دلاربابت حمایت از جانوری بنام خمینی دجال بگیرد وبعد 35000 فلسطینی را به کمک صدام بفرستد که بچه های مارا بکشند. این حمایت از محروم نیست. در سال 1357و1388 این فلسطینیها بودند. ایرانیها به جرم بپاخواستن درمقابل ظالم میکشتند برای یاد آوری

Maryam Khaghanian
الان تژاد پرستها صداشون در میاد...درود بر شما...عاطفه جان

Maryam Khaghanian
رژیم ایران برای بقا خودش به برخی جناحها در کشورهای دیگر کمک میکند و این ربطی به مردم ستمکشیده آنجا ندارد.

Yaavar Shaadmaan
تراژدی کُمِدی:
کور میخواهد عصای چلاقی دیگر شود۰

Atefeh Eghbal
دوستان این پست ربطی به حمایت جمهوری اسلامی از سوریه یا فلسطینی ها و ... ندارد. مشخص است که جمهوری اسلامی فقط و فقط در جهت منافع خودش نه از مردم سوریه که از بشار اسد و نه از مردم فلسطین که از حماس حمایت می کند. و این ربطی به مردم ندارد. موضع گیری های ما به هیچ عنوان با موضع گیری حاکمان جنایت کار جمهوری اسلامی یکی نیست. ما از مردم محروم در هر کجا که باشند حمایت میکنیم و به جنایات جمهوری اسلامی در هر کجا اعتراض می کنیم. دست جمهوری اسلامی از همه این کشورها کوتاه . جمهوری اسلامی حق ندارد پولی که متعلق به مردم محروم در ایران است را برای حماس و بشار اسد و ... خرج کند. ما پشت مردم هستیم و نه پشت دولتها

Efat Eghbal
چو عضوی بدرد آورد روزگار......دگر عضوها را نماند قرار

Moj Taba
خانم اقبال مشخص است که شما در حمایت از غزه به دنبال تایید جمهوری اسلامی نیستید.
اما
اما به این نکته هم توجه کنید که حرکت مردمی در فلسطین یک حرکت خودجوش نبود یک حرکت سازماندهی شده وسیاسی بود.
تا آنجا که به کشتار مردم بی دفاع برمی گردد طبعا که محکوم است.
ولی در چنین حرکتی باید دید سازمانی که این حرکت را سازماندهی و هدایت کرده چه اهدافی را دنبال میکند. این حرکت توسط سازمان حماس و صرفا برای تبلیغات ضداسراییلی انجام شد . اگر این حرکت یک حرکت استراتژیک و بخشی از یک استراتژی تعیین شده و اعلام شده بود موضوع همینجا تمام میشد
اما
اما حماس از مردم به عنوان پول خرد و سرباز یک بار مصرف استفاده میکند مشابه کاری که فرقه در اشرف انجام میداد و به قیمت خون نفرات برای خودش انعکاس می خرید در اینجاست که هم اسراییل و هم حماس باید محکوم شوند که در میانه دعوایشان خون بیگناهان را میریزند.
بدون توجه به این موضوع طبیعی است که دعوا اسراییلی عربی میشود و هر آنکس که به هر شکلی شعار ضداسراییلی می دهد در صف شما قرار می گیرد و آنکه در این صف صاحب قدرت باشد منفعتش را می برد. و او هم رژیم خمینی است. که از قضا اولین دشمن فلسطین است

Atefeh Eghbal
مجتبی عزیز، اولا این پست من چه ربطی به این موضعگیری ها دارد. نوشته من واضح و مشخص است. و فکر نمیکنم که در محتوا شما هم با آن مخالف باشید. و اما اینکه حرکت مردم فلسطین خودجوش بود یا نبود و بحث دفاع از مردمی که بدون سلاح کشته شدند دو بحث جداگانه می باشد. همان مورد اشرف که خود شما اشاره کرده اید را مثال می زنم. آیا وقتی سربازان مالکی که وابسته به رژیم جمهوری اسلامی بودند به ساکنان کمپ اشرف حمله میکردند و آنها را می کشتند. ما قبل از هر چیز با بچه های اشرف همدردی کرده و حمله را محکوم می کردیم. نه اینکه بگوییم چون مجاهدین آنها را گوشت دم توپ کرده اند پس نباید از آنها دفاع کنیم! در مورد نوار غزه هم استدلال شما دقیقا همین است. این مردم به تحریک حماس آمده باشند یا نیامده باشند در اصل قضیه کشتار چیزی عوض نمیشود. وگرنه باید شما کار اسرائیل را در این کشتار تائید کنید. یک بام و دو هوا نمی شود. در مورد دیگر من شعار ضد اسرائیلی نداده ام . من همیشه و همه جا کشتار مردم بی سلاح را با هر توجیه محکوم کرده و در کنار آنها قرار میگیرم. کشتار مردم باید بدون اما و اگر محکوم شود. بعد از آن می توان به تحلیل های سیاسی پرداخت که چه کسی تحریک کرد؟ چه کسی منفعت برد و .....مجاهدین هم تا می آئیم حرفی در مورد آنها بزنیم بلافاصله میگویند در صف رژیم قرار گرفته اید! این استدلال در صف این و آن قرار گرفتن بسیار از نظر من بی محتوا است. من همیشه بدون اینکه فکر کنم در صف کی قرار میگیرم یا نمیگیرم. بصورت مستقل مواضع خودم را بیان میکنم. و اصلا هم به خوش آمدن این و آن فکر نمیکنم. در غیر این صورت میشود نان به نرخ روز خوردن. سلامت باشید

Moj Taba
منهم گفتم کشتار محکوم است.جنایت اسراییل محکوم است توطئه چینی و سواستفاده حماس از احساسات مردم و بدون استراتژی مشخص انها را به میدان فرستادن هم جنایت است و محکوم.
مساله ای به این پیچیدگی را نمیتوان به این سادگی فرموله کرد

Atefeh Eghbal
گاهی مسائل را خود ما پیچیده میکنم. دفاع از مردمی غیر مسلح که به گلوله بسته شده اند اما و اگر ندارد از نظر من. تحلیل ها و چرایی ها بعد از این محکومیت می آید.

Moj Taba
منهم نگفتم محکوم نکنیم
گفتم هر دو طرف را محکوم میکنم تا حماس بفهمد با جان مردم نباید بازی کرد.
حرف من کاملا واضحست

Majid Ajang
درود اي درد مشترك

Saeed Mohsen
درود

Azar Moatazedy
درود،ما خواهیم بود

Majid Rahimi
حرکتهای رهایی خواهانه ی انسان بیدار شده، انسان تحقیر شده و زندگی به باد داده، و انسان انسان بشمار نیامده، نمیتواند مورد حمایت انسانهای آزاداندیش و بیدار نباشد و عاطفه ی عزیز از هر دو دسته است، هم عمر و زندگیش به یغما رفته و هم بیدار است....
اما سخنان مجتبی گرامی را هم اگر کلا بپذیریم باز یک سوال بی پاسخ میماند که
آیا با جوانان بقول مجتبی خان فریب خورده باید اینگونه سراسر پر خشونت رفتار کرد؟
آیا تظاهرات جوانان احساساتی سنگ بدست برنامه ریزی شده بود یا ارتش تا دندان مسلح دولت اسرائیل؟
آیا واقعا این ارتش آنقدر ناتوان بود که نمیتوانست با شلیک به پا و چه بسا با فشنگهای پلاستیکی این جوانان را جلوگیرد و خاموش سازد؟
راستی این است که دولت اسرائیل بدنبال ساختن این تراژدی مدتها خود را آماده ساخته بود.... برای من هر آنکس که از متد و رفتار جمهوری اسلامی را تقلید کند کمتر از آن نظام آدمکش هم نیست!!! مردم اسرائیل باید دولت خود را به این خاطر به محاکمه بکشد!!!!
ایران زمان پیش از انقلاب هم فقط به رفرم احتیاج داشت ولی جوانان فریب خوردند و انقلاب را چاره ی کار خود دیدند، آیا چنین با آنان باید رفتار میشد؟ که اگر شده بود یا انقلاب بوقوع نمیپیوست و یا ایران لیبی دوم در همان سال 57 شده بود که نقشه ی غرب هم چنین بود....

Atefeh Eghbal
ممنون مجید عزیز از این توضیحات روشن

Moj Taba
هر دو طرف محکومند. اسراییل میتوانست مانع شود و بگونه ای کم هزینه تر مقابله کند
حماس اصلا بدنبال جنجال آفرینی بود و به هدف خود رسید.
هر دو محکومند
یکی خون میریزد
دیگری با خون تجارت میکند

Khosro Bandari
خانم اقبال عزيز؛ تظاهرات فلسطيني ها براي سفارت امريكا در بيت المقدس صرفا يك حركت سياسي بود كه توسط حماس سازمان يافت و عده اي را جلوي گلوله كورچشمان اسرائيلي انداخت؛ اگر بيت المقدس متعلق به سه دين اسلام؛ مسيحيت و موسويت است چرا پاپ هيچ اعتراضي نكرد. حماس اگر بدتر از ليكود و مجاهدين نباشد بهتر نيست. منظور شما مردم محروم است يا مبارز؟ مسلمانان بي چاره ميانمار تحت وحشيانه ترين ستم از طرف بودائيان صلح جو!! هستند ولي در ليست شما نيامده اند

Atefeh Eghbal
خسرو گرامی بگوییم حرف شما درست. پس آیا این توضیح تیراندازی سربازان اسرائیلی بسوی مردمی بی سلاح را - توسط هر کس که میخواهند تحریک شده باشند- توجیه و مشروع میکند. این مسئله در اصل قضیه چیزی را عوض نمیکند. به کشتار بیش از 60 انسان و اینهمه زخمی با هیچ توجیهی نمی شود مشروعیت داد. اول باید کشتار را محکوم کرد بعد به چگونگی و چرایی پرداخت. ضمن اینکه این پست من ربطی به این قضیه فلسطین ندارد

Khosro Bandari
 من سربازان إسرائيلي را كور چشمان خطاب كردم؛ انها توسط حكومت متجاوز اسرائيل تربيت شده اند.نه مشروع(كلمه زشت اسلامي) نمي كند. نه كشتار توسط ناتانياهو و حماس صورت مي گيرد و نه ان سربازان بر عليه محرومين. بهرحال من با مضمون نوشته شما همدلم

Atefeh Eghbal
دوست گرامی من مطمئن هستم که شما با محتوای حرف من موافقید همانطور که خودتان هم نوشتید. اما شما از من می پرسید که چرا مسلمانان میانمار را ننوشته ام. یکی دیگر نوشته است چرا مردم اسرائیل را ننوشته ام. آخر مگر قرار بود در این نوشته چند خطی همه کشورها را اسم ببرم. من بعنوان نمونه تا جایی که فیسبوک در این کادرهای رنگی اجازه می دهد چهار کشور را که در جریانات اخیر مطرح بوده اند نوشته ام. وقتی پایین آن بلافاصله می نویسم که هر کجا مردم محروم برخیزند من با انها خواهم بود. برای تکمیل کردن است یعنی اشاره ام به همه ی مردم است. از شما متشکرم برای این تبادل نظر.

مهدی مولانایی
قلبم برای تو می تپد ای دورترین انسان رنجدیده جهان قلبم برای تو می تپد

Yaavar Shaadmaan
محروم:
واژه ای جادوئی، از دهان گَندآلود خمینی هم شنیده شد۰

Atefeh Eghbal
متاسفانه واژه ها نیز آلودند

Homa Moradi
من هم همينطور ....

Kazim Karami
انسان انسانست صرف نظر از نام ، محل تولد ، نوع جنس و رنگ پوست و ........! چونکه انسان یک پدیده جهانیست و علایم ظاهری هرگز از هویت و حقوق انسانی اش نمیکاهد ! و درود بر عاطفه خانم که به این مسیله مهم اشاره کرده است !

Samira Daimon
درود بر این قلب بزرگ


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر